Klíč k úspěšnému balení

4 min čtení 22 května 2020

Každým rokem se počet e-shopů v České republice zvyšuje. Nyní je v Čechách něco kolem 40 tisíc e-shopů a podíl na maloobchodu má již 13%. Elektronické obchody se neustále zlepšují, rozvijí své služby a rozšiřují svá produktová portfolia a konkurence mezi nimi roste. Cílem každého e-shopu by mělo být oslovení zákazníka už jen samotným obalem – prohlédněte si obaly určené pro e-shopy. Jelikož právě obal a zboží uvnitř je jediným fyzickým kontaktem mezi e-shopem a zákazníkem. Máme pro vás pár tipů, které budou mít u zákazníků zaručeně úspěch!

1) Najděte správný obal, který vás jednoznačně odliší

Odolný, praktický a atraktivní – důležitá je okamžitá identifikace firmy. Je potřeba si uvědomit – jsem e-shop s luxusním zbožím? Jsem e-shop s ekologickou kosmetikou? Pak by podle toho měl vypadat i samotný obal a jeho estetika.

Potisk obalu zvyšuje povědomí o Vaší značce

2) Vsaďte na ekologii

Ekologie je důležitou hodnotou nejen pro firmy ale i pro koncové zákazníky. Nebojte se svým zákazníkům ukázat, že jste šetrní k přírodě a ukažte jim to i obalem. V RAJA máme mnoho ekologických alternativ obalů, které zákazníka jednoznačně osloví.

3) Správný rozměr obalu šetří náklady za poštovné

Nezapomeňte ale ani na správný rozměr krabice. Pokud zasíláte různě velké zboží, vsaďte na krabice s nastavitelnou výškou. Kvůli prázdnému prostoru uvnitř krabice, platíte vyšší náklady za transport.

1 krabice, 5 různých výšek 4) Usnadněte si reklamace

E-shopy s oblečením ale nejen ty, se každý den potýkají s reklamacemi. Jak tedy zákazníkovi ulehčit vrácení zboží? Ideálním řešením jsou krabice s dvojitým lepicím proužkem a perforační nití. Zákazník otevře po obdržení zboží krabici perforační nití – díky tomu se krabice nemusí nikde řezat. Zboží bohužel ale nesplňuje očekávání, je nefunkční nebo boty zkrátka nepadnou. Zboží zákazník vloží zpět do této krabice a druhým lepicím proužkem opětovně zalepí.

Vrácení zboží už nemůže být jednodušší

5) Zvolte správnou výplň a fixaci zboží

Aby byla zajištěna bezpečnost přepravovaného zboží, je potřeba se zamyslet, jaký fixační a výplňový materiál zvolit a jakou hraje uvnitř obalu roli:

  • Výplň prázdného prostoru
  • Ochrana povrchu zboží
  • Antistatický účinek
  • Tlumení nárazů

Nesmíme ani zapomínat na prezentaci zboží. Znáte už Geami WrapPak? Kraftový papír chrání zboží před poškozením a hedvábný papír dodá zase eleganci.

Voštinový papír účinně chrání zboží

6) Správné uzavření obalu

Zboží máme uvnitř krabice, zabezpečené správným fixačním materiálem a můžeme obal uzavřít. Pro různě těžké krabice doporučujeme správně volit i lepicí pásku. Do 20 kg vám postačí PP lepicí páska. Nad 30 kg už doporučujeme silnou PVC pásku. Možností jsou také lepicí pásky s potiskem, které opět dobře zviditelní vaši značku.

Papírová lepicí páska - opravdová ekologická náhrada za plast

7) Dobře označte vaše zásilky

Je to poslední detail, ale velmi důležitý. Samozřejmostí je štítek s dodacími údaji zákazníka, ale nesmíte zapomenout ani na pokyny pro přepravce. Díky výstražným etiketám předejdete poškození zboží.

Nezapomeňme ani na výstražné etikety

8) Poslední detaily

Od nás už víte, že personalizovaný obal je základním prvkem účinné prezentace firmy. Nezapomeňte ale zákazníkovi dát i nějakou přidanou hodnotu. Doporučujeme několik drobností, které mohou zákazníka oslovit a udělat mu jednoduše lepší pocit z nákupu právě ve vašem e-shopu:

  • Vzorky produktů
  • Kartička s poděkováním a slevou na příští nákup
  • Brožura, katalog
  • Faktura nebo reklamační protokol podaný zábavnou formou

Malá pozornost udělá zákazníkovi radost

A je to! Vaše balení bude již nepřehlédnutelné. A pokud chcete stále zlepšovat vaše obaly, buďte s námi.

nejlepší témata