Tak je to tady…Black Friday! A už tento pátek! Ale co to vlastně znamená a kde se se vzal?
Black Friday neboli Černý pátek je marketingová akce převzatá z USA. Považuje se za začátek předvánočních nákupů a dá se říci, že pro mnohé nakupující je to opravdový svátek slev.
V posledních letech se Black Friday nevztahuje jen na poslední páteční den v listopadu, ale některé e-shopy a kamenné obchody mají Černý pátek i celý listopad!
Černý pátek v číslech
93% Čechů ví, co je to Black Friday. V České republice vzroste v tento den prodej o cca 350% oproti běžným dnům. A kolik jsou Češi schopní utratit? Je to v průměru okolo 5 a půl tisíce Kč! Průměrná sleva v českých e-shopech se pohybuje okolo 63%.1
Nakupují Češi více z pohodlí domova nebo se vypraví do nákupních center?
V roce 2017 23,7% Čechů nakupovalo v kamenných obchodech. O rok později už to bylo pouze 14,6%. Zajímavé je, že 33,5% nakupuje pouze na e-shopu. Nicméně dotázaní raději kombinují návštěvu kamenné prodejny a e-shopů.
Dejte si ale pozor při nákupech. Někteří vás mohou pěkně napálit! Podívejte se pár dnů dopředu na výrobek, který si plánujete koupit a uvidíte, zda se cena výrazně změní nebo nikoli. Můžete také využít různých srovnávačů zboží.
Ale co taková novinka jako Cyber Monday?
V češtině překládané jako Kyber-pondělí. Trošku kostrbaté, že? Cyber Monday byl vytvořen marketingovými společnostmi, aby se zvýšil prodej přes e-shopy. V České republice jsme mohli tento svátek zaznamenat cca před 2 lety. Letos Cyber Monday jistě uvidíte už u více e-shopů.
My v RAJA nezahálíme a jsme na nákupní horečku připraveni! Nezapomeňte také odebírat náš newsletter, kde se včas všechno dozvíte!